ОБРАЗ ЛОНДОНА ТА КОРОЛІВСЬКОЇ ВЛАДИ У ПОЕМІ «CONCORDIA»

  • Марія Щербак Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Ключові слова: король Річард ІІ, Річард Мейдстоун, Лондон, королівській в’їзд, образ

Анотація

У статті розглядається королівський в’їзд 1392 року в місті Лондон у часи правління Річарда ІІ Плантагенета. Основна увага приділена аналізу писемного джерела – поеми «Concordia facta inter regem et cives Londonie», автором якої був кармелітський монах Річард Мейдстоун. Були сформульовані основні функції поеми та розкриті ідеологічні аспекти твору. Окрім цього на основі аналізу тексту продемонстровано сильні й слабкі сторони пропагандистської поезії. У статті демонструється важливість та символізм королівського в'їзду, як союз правителя зі своєю столицею та всіма її жителями. Зміст церемонії урочистого в'їзду дозволяє розглядати її в рамках проблеми взаємовідносин міста і королівської влади. На прикладі поеми «Concordia» простежується становлення сакрального образу монарха. Були визначені особливості урочистого в’їзду в житті міста Лондона, а також важливість проведення такого заходу в становленні королівського образу Річарда ІІ Плантагенета. Були показані основні ідеї Річарда Мейдстуона що демонструють уявлення про події серпня 1392 року, у деяких місцях перебільшуючи чи навіть прикрашаючи факти, щоб показати усі королівські привілеї монарха перед Лондоном. За допомогою твору можна побачити яку роль відігравав королівський в’їзд під час правління Річарда ІІ. Це був один зі способів встановлення відносин та регулювання питань між містянами та їх правителем. У процесі такої церемонії король показував усю могутність та силу своєї влади, тим самим хотів ще більше сакралізувати себе та зміцнити авторитет корони. Акцентується увага на використанні автором твору різноманітних алегоричних символів, що підкреслюють благочестивість та милосердність короля. Таким способом король хотів підняти авторитет корони й використовував для цього різні способи, у тому числі королівські в’їзди. У статті досліджується способи використання таких урочистих заходів для комунікації монарха зі своїм народом. Стверджується, що урочистий в’їзд у місто є однією із форм репрезентації королівської влади у часи середньовіччя. Встановлено, що урочисті в’їзди значною мірою передають загальні уявлення про королівську владу в пізньому середньовіччі.

Посилання

Barron, C. M. (1971). The Quarrel of Richard II with London 1392–97. In F. R. H. du Boulay, C. M. Barron, Eds., The Reign of Richard II: Essays in Honour of May McKisack (pp. 173–201). London; New York: Oxford University Press.

Brotherston, E. A. (1957). A Biographical Register of the University of Oxford to A. D. 1500. Oxford, Clarendon Press.

Chepizhenko, V. (2017). Vizualizatsiia vlady: symvolika “Viltonskoho dyptykhu”. In Tekst i obraz: Aktualni problemy istorii mystetstva (Vol. 1, p. 65).

Chepizhenko, V. V. (2017) Richard II v bibliinykh obrazakh: sproba rozvidky z politychnoho hebraizmu. In Libra: zbirka naukovykh prats kafedry istorii starodavnoho svitu ta serednikh vikiv (Vol. IV, pp. 94–105). Odesa: Odeskyi natsionalnyi universytet imeni I. I. Mechnykova.

Kipling, Gordon. (1985). Richard II’s “Sumptuous Pageants” and the Idea of the Civic Triumph. In Pageantry in the Shakespearean Theater. Athens: University of Georgia Press.

Kipling, Gordon. (1998). Enter the King Theatre, Liturgy, and Ritual in the Medieval Civic Triumph. Oxford University Press.

Maidstone, Richard. (2003). Concordia (The Reconciliation of Richard II with London). (D. R. Carlson, Ed., A. G. Rigg, Transl.). Western Michigan University: Medieval Institute Publications. URL: https://d.lib.rochester.edu/teams/text/rigg-and-carlson-maidstone-concordia-introduction.

Maslov, A. (2013). Neschastnaja “Novaja Troja”? K interpretacii latinskoj pojemy o primirenii korolja Richarda ІІ s londoncami. Vestnik Nizhegorodskogo universiteta im. N. I. Lobachevskogo, 4 (3).

Nigel, Saul. (1995). Richard II and the Vocabulary of Kingship. English Historical Review, 110, 854–877.

Nigel, Saul. (1997). Richard II (Yale English Monarchs). New Haven, Conn., and London: Yale University Press.

Sidjaka, A. (2012). London i Parizh vstrechajut Genriha V: v’ezd korolja kak forma reprezentacii vlasti. Vestnik RGGU. Serija Istoricheskie nauki. Vseobshhaja istorija, 9, 83.

Smith, Ch. R. (1972). Concordia: Facta inter Regem Ric-cardum II et Civitatem Londonie per Fratrum Riccardum Maydiston, Carmelitam, Sacre Theologie Doctorem, Anno Domine 1393. (PhD Diss.). Princeton University.

Staley, Lynn. (2000). Gower, Richard II, Henry of Derby, and the Business of Making Culture. Speculum, 75, 68–96.

Stubbs, William (Ed.) (1882). Chronicles of Edward I and II. Rolls Series (76, vol. I). London.

Suggett, Helen. (1947). A Letter Describing Richard II’s Reconciliation with the City of London, 1392. English Historical Review, 62, 209–213.

Vashchuk, L. (2014). Zvychai “radisnoho v’izdu” yak zasib zmitsnennia ta sakralizatsii vlady Frantsyska I Valua. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka, 1 (3), 66–70.

Wright, T. (Ed.). (1838). Alliterative Poem on the Deposition of Richard II. Ricardi Maydiston de concordia inter Ric. II et civitatem London. London: J. B. Nichols & Son.

Wright, T. (Ed.). (1859). Political Poems and Songs Relating to English History Composed during the Period from the Accession of Edw. III to that of Ric. III. Vol. I. London: Longman, Green, Longman & Roberts.

Опубліковано
2020-11-17
Як цитувати
Щербак, М. (2020). ОБРАЗ ЛОНДОНА ТА КОРОЛІВСЬКОЇ ВЛАДИ У ПОЕМІ «CONCORDIA». City History, Culture, Society, (10 (3), 81-92. https://doi.org/10.15407/mics2020.10.081
Розділ
Соціум та його повсякдення